Ei päivystystä Katso päivystysajat

Kunto Aitan tiedote koronavirukseen liittyen

Tervehdys Kunto Aitalla kuntoilevat!

Halusimmepa tai emme, on koronavirus nyt asia, joka on jokaisen huulilla ja pääpuheenaihe uutisissa läpi Suomen. Olemme Kunto Aitalla myös seuranneet tilannetta ja seuraamme sen kehittymistä. Pidämme itsemme myös ajan tasalla suositusten suhteen.

Tällä hetkellä koronaviruksella ei ole vaikutusta kuntosalien toimintaan tai palvelujen käyttöön. Mikään tila ei ole riskialttiimpi muihin tiloihin nähden.

Haluamme kuitenkin nyt tähdentää tärkeimpiä ja olennaisimpia asioita ja toimintoja tässä tilanteessa ja toivomme, että suhtaudumme kaikki tähän asiaan riittävällä vakavuudella. Emme ole nyt vastuussa vain itsestämme, vaan ihan erityisellä tavalla myös toisistamme.

Tärkeintä on THL:n tiedotteen mukaan muistaa hyvä käsihygienia. Ja tämä on oikeastaan tärkeä muistutus siitä meille kaikille myös näiden epidemioiden ulkopuolella.

Toivomme, että jokainen Kunto Aitalle treenaava voisi ottaa omalta osaltaan kopin seuraavista asioista sekä salilla että muussa arjessaan.

1. Älä tule salille flunssaisena

Liikuntaa ei yleisesti ottaen muutenkaan tule koskaan harrastaa sairaana. Mutta ajatellaan nyt myös oman terveytemme lisäksi muiden kanssatreenaajien terveyttä ja pysytään sairaana kotona.

2. Älä tule salille, mikäli olet matkustellut ulkomailla viimeisten viikkojen aikana

Mikäli olet matkustellut ulkomailla viime viikkoina, pyydämme sinua odottamaan ja pysyttelemään pois salilta pari viikkoa ennen salille palaamista.

Tiedämme lukemamme perusteella, että viruksen itämisaika on viikosta kahteen. Virusta esiintyy nyt laajalti, joten nöyrimmin pyydämme teitä maailmanmatkaajia ja ulkomaan lomailijoita ajattelemaan myös kanssatreenaajia tässä tilanteessa ja pysyttelemään pois treenipaikalta ihan vaikka vain varmuuden vuoksi viruksen itämisajan matkan jälkeen.

Pysyttelethän kotona myös mikäli olet ollut läheisessä kanssakäymisessä tartunnan saaneen tai kotikarenteenissa olevien kanssa.

3. Muista hyvä käsihygienia

Pese kädet vedellä ja saippualla salille tullessa, salilta lähtiessä, wc-käyntien yhteydessä jne. Saleilla on käsipaperia, johon voit kuivata kätesi pestyäsi ne. Lisäksi saleilla on käsidesejä eri tiloissa, joiden käyttöä myös suosittelemme.

Siltä varalta että joku ei tietäisi miten kädet tulee pestä, niin jutun lopussa siihen ohjeistus :)

4. Peitä suusi ja nenäsi yskiessä tai aivastaessa

Kun yskit, yskithän hihaasi, peität syysi ja nenäsi. Pesethän kätesi myös aivastamisen tai yskimisen jälkeen.

Myös oikeanlaiseen yskimiseen ohjeet jutun lopussa.

5. Pyyhi jälkesi laitteista käytön jälkeen

Vaikka viruksen ei ole toistaiseksi todettu tarttuvan pinnoilta vaan pääasiassa pisaratartuntana, on hyvä pyyhkiä laite käytön jälkeen. Tätä varten löytyy salilta suihkupullot, missä on mietoa pesuainetta.

Näillä toimenpiteillä pääsemme varmasti jo pitkälle. Mikäli suosituksiin tulee muutosta, niin informoimme siitä teitä asiakkaitamme. Tässä tilanteessa salilla treenaamista voi kuitenkin jatkaa ihan tuttuun tapaan, kunhan muistetaan nämä viisi edellä mainittua tärkeää ohjetta.

Hyviä treenejä terveenä pysymisen toivossa Kunto Aitan väki

Nayttokuva 2020 3 12 kello 16.13.18